Бронювання в "Дії": як це працюватиме [ Редагувати ]
Темпи мобілізації зростають. Протягом травня до ЗСУ призвали стільки військовозобов'язаних, скільки за останні пів року. Про це повідомили у профільному парламентському комітеті. Паралельно урядовці намагаються врегулювати процес бронювання працівників підприємств критичної інфраструктури.
Отже, Кабмін уніс деякі зміни до Порядку проведення призову. І тепер процедура бронювання не передбачає направлення на ВЛК. Не мають проходити комісію і чоловіки до 25 років.
А про перспективи електронного бронювання у кілька кліків через застосунок "Дія" - розкаже моя колега Ніна Коломієць.
Бійка просто біля ТЦК, під звуки сирен швидкої. В Одесі стався конфлікт між військовослужбовцями й медиками, які прибули на виклик.
Співробітники ТЦК сказали, що ми залишаємося вже на території ТЦК для перевірки документів і встановлення нашого статусу, тобто якщо ми знаходимось у розшуку, нам буде вручена бойова повістка.
У Одеському обласному ТЦК розповідають: попросили надати документи, які б підтвердили приналежність бригади до системи охорони здоров'я, медики відмовилися. Працівники швидкої після інциденту ініціювали зустріч зі своїм керівництвом. Кажуть, попри те, що їхня робота є критично важливою для міста, броні від мобілізації вони не мають!
Олександр Кіщенко, лікар швидкої допомоги:
Я отримав бойову повістку бойову. 6 червня я отримав, і мені через місяць треба з'явитися в ТЦК вже, як-то кажуть, з речами. Я лікар-психіатр, є і спеціалізована психіатрична бригада, і вона, повірте, потрібна мільйонному місту особливо зараз, бо стресу у людей дуже багато.
Керівник медзакладу запевняє: проблему бронювання працівників вирішують. Але лише тих, хто оновив дані.
Світлана Ізосімова, керівник Одеського обласного центру екстреної медичної допомоги й медицини катастроф:
Через те, що 18 травня в нас ввійшов в силу новий закон і змінилися умови до бронювання - наші працівники повинні піти до ТЦК і оновити свої дані, як пересічні громадяни.
Процес бронювання справді займає тижні, а то й місяці, кажуть у спілці українських підприємців. Списки працівників на бронь затверджують у Мінекономіки, Міноборони, передають до ТЦК. Іноді інформація про те, що людина заброньована - не одразу потрапляє до реєстрів.
Андрій Єрашов, керівник Аналітичного центру ГС "Спілка українських підприємців":
На сьогодні навіть заброньовані особи стикаються з випадками масово - це там 90% випадків, коли людина заброньована, але в реєстрі "Оберіг" вона значиться як незаброньована. Хоча сьогоднішній механізм передбачає, що коли підприємство забронювало працівника, то воно направляє в територіальний центр комплектування спеціальне повідомлення списками, і вони зобов'язані внести.
У Міністерстві економіки нарікають: не встигають швидко опрацювати заявки від підприємств. Бо їх просто шквал. Тому й виникають затримки.
Ігор Фоменко, заступник міністра економіки України:
Щодня накази підписуються, деякі підприємства - люди звільняються, набираються нові, тому цифра плаває, але в середньому десь біля 500 000 заброньованих військовозобов'язаних. Дійсно, є проблема, тому що ми по суті втопаємо у паперовому документообігу, в нас тисячі погоджень Міністерства оборони, Генштабу, які фізично не встигаємо попрацювати.
Спростити й пришвидшити процедуру бронювання може допомогти цифровізація - відповідну опцію зараз розробляють у додатку "Дія". Аби керівник підприємства критичної інфраструктури міг через портал подати список працівників на бронювання.
Валерія Ткач, заступниця директора директорату розвитку електронних послуг Мінцифри:
Ця заява надійде до системи, спрацьовують ці автоматичні перевірки, якщо особа дійсно працевлаштована на цьому підприємстві, і вона є в реєстрі військовозобов'язаних, бронювання буде успішно. Працівник, кого забронювали, побачать інформації про бронювання в мобільному застосунку "Резерв плюс", якщо він хоче отримати паперовий витяг, то також буде забезпечена така можливість, він може замовити цей витяг на порталі "Дія", завантажити його і роздрукувати.
Запустити електронний сервіс у Мінцифри планують протягом місяця. Поки що процедура бронювання відбувається у паперовому режимі. Правозахисники пропонують врегулювати правову колізію у відносинах роботодавців з ТЦК, аби працівники, які оновлюють дані для бронювання, не отримували повісток.
Поліна Марченко, адвокат:
У постанову 76 достатньо внести одну малесеньку правочку для тих, кому треба оновити дані, роботодавці направляють лист до такого ТЦК, інформують про те, що ми направляємо таку людину з метою оновлення даних для подальшого бронювання, то центр комплектування, скажемо так, немає права, наприклад, там місяць чи два вручати будь-які бойові повістки, але зобов'язаний видати на руки військово-обліковий документ.
Перший крок до спрощення процедури бронювання у Кабміні вже зробили. Внесли зміни до Порядку проведення призову. Згідно з документом, для отримання броні, працівник підприємства критичної інфраструктури, не зобов'язаний проходити ВЛК.