Національна освітянська конференція завершилася: чим здивували діти [ Редагувати ]
Щасливі, але не вмотивовані. Результати дослідження соціально-емоційних навичок серед українських школярів напередодні оприлюднили міжнародні науковці під час масштабної Національної освітянської конференції на Прикарпатті. Чим здивували дослідників наші діти та на що варто звернути увагу вчителям і батькам сучасних здобувачів освіти? Дивіться!
Уміння комунікувати, контролювати емоції, працювати у команді. Розвиток соціально-емоційних навичок в умовах війни напряму впливає на здоров'я та добробут школярів, наголошують освітні експерти. Це підтверджують і результати дослідження, яке провели міжнародні науковці, зокрема, й серед учнів українських шкіл.
Руслан Гурак, голова Державної служби якості освіти України:
Десятирічні підлітки показують кращу сформованість соціально-емоційних навичок, чим 15-річні діти. Було цікаво побачити, як відрізняються ці відмінності в контексті хлопчиків і дівчаток. Хлопці в Україні показали трішки кращий розвиток ніж дівчатка.
Україна вперше доєдналася до традиційного міжнародного дослідження - у ньому взяли участь учні зі ста п'ятдесяти дев'яти шкіл у різних регіонах держави. Результати презентує світовий освітній експерт Андреас Шляйхер.
Андреас Шляйхер, міжнародний експерт у галузі освіти:
Українське учнівство показало добре розвинуті рівні стійкості та психологічного добробуту. І це попри те, в яких складних умовах навчаються діти. Вразила різниця між школярами із села та міста. Вона дуже велика. У дітей, які навчаються в міських школах, навички розвинені набагато краще. І на це варто звернути увагу - і державі, і вчителям.
Водночас дослідження показало малу вмотивованість серед українських учнів. Але ці навички можна розвивати.
Руслан Гурак, голова Державної служби якості освіти України:
Цінно, коли дитина знає добре математику чи фізику, але в майбутньому, якщо вона не вміє їх застосовувати, якщо немає навичок, як розпорядитися цими знаннями - оце є найбільший виклик майбутнього, тому власне ми привертаємо увагу цим дослідженням на те, щоб вчителі допомагали розкривати їхній потенціал, щоб вони не боялися публічності, висловлювати свою думку.
Олена Зеленська, перша леді України:
Школа має також адаптуватися, навички, які ми хочемо від наших дітей, їм має продемонструвати й школа в тому числі. Школа - це велика частина життя дитини, і як вона буде давати дитині можливість розвиватися - від цього залежить майбутнє.
Директорка однієї зі шкіл на Київщині розповідає: їхні вчителі давно використовують у роботі різні методики розвитку соціально-емоційних навичок серед учнів. Зокрема, це допомогло школярам легше перенести жахіття окупації на початку великої війни.
Тетяна Куць, директорка Бобрицької гімназії:
Вони впроваджують соціально-емоційне й етичне навчання, і оці практики стійкості вони застосовували на дітях. Завдяки цьому повернулися учні в заклад, і завдяки цьому і більша психологічна стійкість у дітей.
Руслан Гурак, голова Державної служби якості освіти України:
Найголовніше - як діти зберігають себе в умовах війни. Тобто як вони реагують на повітряні тривоги, як реагують на виклики війни. Яка у них стресостійкість. І тут ключовий висновок нашого дослідження - у порівняні зі світом, що у нас 12% дітей там, де є несприятливі умови до навчання, все одно показують, що вони в психологічно комфортному стані, що вони можуть займатися своїм здоров'ям і розвитком, що вони добре сплять.
Під час дослідження організатори провели анкетування не лише серед школярів, а й серед учителів та батьків дітей. Результати мають намір презентувати наприкінці року.