На Одещині зросла кількість ДТП через нерегульовану трасу [ Редагувати ]
Соціально-транспортна проблема у Татарбунарах на Одещині. Містом проходить траса, по якій вантажівки експортують українське збіжжя. Трафік за останні роки збільшився удвічі. Зросла й кількість ДТП, а ось жодного світлофора так і не встановили. Місцеві жителі б'ють на сполох, оскільки бояться за дітей. Чи є вихід із ситуації? Репортаж Андрія Анастасова з Одещини.
Центр Татарбунарів. Місто розділяє міжнародна траса Одеса-Рені, але для місцевих тут лише нерегульовані пішохідні переходи. Один із них пів року тому перетинала і Любов Стратюк. Розповідає: попереду йшли діти, тож була впевнена, що вантажівки зупиняться. Аж раптом фура, що їхала з перевищенням швидкості, збила жінку.
Любов Стратюк, жителька Татарбунарів:
- Ну, як сказав водій: діти встигли, а ви не встигли. - І що в результаті сталося? - Закрита черепно-мозкова травма, проблема з роботою кісті, щелепа, зуби. Дорого, довго та боляче!
Зараз на трасі суцільний потік ваговозів. Трафік істотно збільшився із початком повномасштабного вторгнення. Після того, як росія заблокувала морські шляхи, ця дорога стала однією з артерій, по якій везуть українське зерно. У Татарбунарах кількість ДТП на цій ділянці збільшилася вдвічі.
Леонід Семененко, керівник громадської організації:
Ми всі розуміємо важливість цієї траси: без неї Україна зараз не обійдеться. Але й до нас потрібно теж ставитися з розумінням, ми хочемо, що тут було всім комфортно і всі жили у безпеці: як водії, так і наші мешканці.
Містяни вважають: проблему могло б вирішити встановлення тут хоча б одного світлофора. Адже зараз вантажівки часто не пропускають ані пішоходів на переходах, ані автівок на перехрестях.
Євген Грибачов, житель Татарбунарів:
Візуально я бачу, що сімдесят п'ять відсотків водіїв вантажного транспорту перевищують швидкість руху хай на кілометрів п'ятнадцять-двадцять, але цього достатньо. Тому що машина шістдесят тонн ваги. І зупинити такий транспортний засіб, ось от поїхав, дуже важко.
Особливо татарбунарці бояться за дітей, які перетинають дорогу, коли йдуть до навчальних закладів.
Світлана Дімоглова, жителька Татарбунарів:
Вони або чекають, або дивляться, якщо є старші, щоб їх перевели, або вони починають бігати - ви знаєте, дитина на фоні стресу, вона може і побігти і не зреагувати.
З проханням встановити світлофор люди написали десятки листів у різні інстанції. Насамперед у Службу відновлення та розвитку інфраструктури. Але там відповідають - грошей на це наразі немає, бо весь дорожній фонд спрямований на потреби Збройних Сил України.
Андрій Донченко, начальник Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області:
- За можливості співфінансування або необхідності влаштування самою громадою за свої кошти цього об'єкта - Служба готова надати всі вихідні дані та ордера на можливість влаштування саме цього світлофорного об'єкта. - Скільки приблизно це може коштувати? - Ну, орієнтовно, залежно від багатьох факторів - це може коштувати до півтора мільйона гривень, сам світлофорний об'єкт.
Утім, таких грошей немає і у громади. Тож зараз Служба звернулася до поліції з проханням хоча б посилити контроль швидкості вантажівок на цій ділянці. Містяни сподіваються, що у ситуацію втрутиться керівництво Одещини та збираються писати листа Президенту.